CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

המדריך לרכישת רכב משומש




המדריך לרכישת רכב משומש


מאת עדי שולחני


1. בשעה טובה החלטת להתקדם לרכב חדש. אמנם משומש אבל חדש עבורך. אם אתה סגור על דגם מסוים של רכב ולרשותך תקציב מתאים, זה הזמן לחפש מודעות על רכבים למכירה. מצאת מודעת רכב מתאימה ? זה הזמן להרים טלפון למוכר ולהתחיל במלאכה.

2. נסה לגלות כמה שיותר פרטים על הרכב ומצבו המכאני בטלפון. כולנו שואלים אם הרכב עבר תאונה, אם יש פגיעה בשלדת המרכב (שאסי), ואם אפשר לרדת במחיר. אבל זה לא מספיק.
לפני שטורחים ונוסעים למוכר לבחון את הרכב המוצע למכירה, כדאי לברר את הקילומטראז' המדויק (יש לקחת בחשבון שבמודעת הפרסום ואפילו בטלפון ישנם מוכרים שנוטים לעגל כלפי מטה את הקילומטראז' שהרכב עבר), כדאי לברר מתי מועד הטסט הקרוב מאחר שמעבר לעלות הטסט עצמו וחידוש רשיון הרכב שמסתכמים בלמעלה מאלף ש"ח ישנו חשש נוסף - מתחילת 2006 ישנן תקנות חדשות שמחמירות בנושא זיהום האויר ובעל רכב שרכבו לא עומד בתקני זיהום האויר עלול למצוא עצמו מוציא אלפי ? על התקנת חיישנים וטיפולים יקרים אחרים למניעת זיהום האויר.

3. קבע פגישה ? עדיף במקום מגוריו או עבודתו של המוכר. כך גדל הסיכוי שתוכל להתרשם מאופיו של המוכר ולנסות לאמת חלק מהפרטים האישיים שמסר לך.

4. בקש לראות את רישיון הרכב, וודא כי המוכר הוא אכן בעליו של הרכב שמוצע למכירה. אם המוכר אינו בעליו של הרכב ? יש מקום לזהירות יתרה. במקרה כזה יש להתעקש לפגוש את בעל הרכב לפני החלטה סופית לרכישת הרכב ולוודא כי הוא אכן האדם הרשום ברישיון הרכב.

5. בחן את הרכב מבחוץ. לפעמים קל להבחין בפגמי צבע ופחחות, בשמשות שהוחלפו וצמיגים שחוקים.

6. כדאי לברר מתי הוחלפו הצמיגים לאחרונה. עלות צמיגים חדשים אינה זניחה וצמיגים שעברו עשרות אלפי קילומטרים עלולים להיות מסוכנים ובלתי בטוחים.

7. בחן את הרכב מבפנים ? וודא שהריפוד שלם, כי אין פגמים בולטים בלוח המחוונים, וכי החלונות והמראות החשמליים והמנגנונים השייכים להם פועלים כראוי. חשוב מאד לבדוק את המזגן. נכון שלא בכל מזג אויר זה אפשרי וישנם ימים בהם קשה לבחון את יעילותו של המזגן אבל שווה לנסות. כשיגיע הקיץ, לא כדאי להיתפס מופתעים.

8. קח את הרכב לנסיעת מבחן ? הקשב לרעשים חריגים, לאופן בו הבלמים מגיבים, בצע סיבובים חדים ובחן את תגובת המכונית.

9. בדוק אלו אמצעי מיגון ישנם ברכב, וכמה כריות אויר הותקנו בו.

10. בקש לעיין בספר הטיפולים של הרכב על מנת לוודא כי טופל באופן שוטף ובמוסך מורשה.

11. קח את הרכב לבדיקת מכון בדיקה לרכב - מומלץ להגיע להסכמה עם המוכר, עוד לפני ביצוע הבדיקה, שאם יימצא שהנתונים שהציג בקשר לרכב אינם נכונים ? הוא זה שישא בעלות בדיקת הרכב במכון.
לדוג' ? הצהרתם באוזני מוכר הרכב כי לא תקנו מכונית עם פגיעה בשילדה והמוכר נשבע לכם שאין פגיעה כזו. במקרה כזה מומלץ להסכים ואף להחתים את המוכר על התחייבות בכתב כי אם יתגלה בבדיקת הרכב במכון שיש פגיעה בשילדה, תמומן עלות בדיקת הרכב על ידי המוכר.
המוכר אינו מסכים ולא מוכן להתפשר על מימון חלק מעלות הבדיקה ? ? חשבו בשנית על רצינות הצהרתו.

12. הבדיקה עברה באופן תקין ? החלטת שהרכב מתאים לצרכיך ? הגיע הזמן לסגור על המחיר ולרכוש את הרכב, אבל קודם לכן הערה ?
ייתכן מצב שבו רכב רשום ע"ש בעליו אך הוא משועבד או מעוקל לטובת גוף אחר. החל מבנק (אפילו כנגד לקיחת הלוואה לשם רכישת הרכב) וכלה ברשויות המיסים או נושים אחרים. מומלץ לבצע בדיקה ברשם המשכונות ומשרד הרישוי ולוודא כי רישומיהם נקיים מכל רבב וכי הרכב שייך לבעליו ללא כל סייג.

13. מחיר הרכישה - אין ספק שכבר הספקת לנהל מו"מ על מחיר הרכב ויש לך מושג אם בעל הרכב גמיש בקשר למחיר, ולא פחות חשוב, עד כמה.

14. המחיר, מן הסתם, הושפע ממחירון הרכבים ומהביקוש וההיצע לדגם הרכב הספציפי אותו בחרתם לרכוש, אבל כעת, יש לבחון את המחיר לאור הליקויים שנמצאו בבדיקת הרכב במכון.
אם מנגנון מסוים ברכב נמצא כבעל פוטנציאל להתקלקל, הרי שבקניית הרכב אתה נוטל על עצמך סיכון מסוים, ואת הסיכון הזה מומלץ לתמחר. כמובן שאי אפשר לצפות להפחתה אחד לאחד לפי הליקויים שהתגלו ברכב אבל בהחלט ניתן לסגור על סכום כולל שישקף את שווי הרכב לאור ממצאי הבדיקה במכון.

15. נקודת הפתיחה שלך במיקוח האחרון על המחיר תלויה במספר גורמים נוספים : מס' הרוכשים הפוטנציאליים שנמצאים בקשר עם המוכר, האם הרכב פופולארי ברגע זה, כמה זמן מנסה המוכר למכור את הרכב, ועד כמה אתה רוצה את הרכב הזה.

16. סגרתם מחיר ? סכם גם על אופן העברת התשלום ומועד העברת הבעלות. חשוב לבצע את התשלום במקביל להעברת הבעלות כדי להימנע ממצבים לא נעימים, ולקבל את החזקה ברכב בהקדם האפשרי.

17. הרכב שלכם ? ארגנו במהירות את ביטוח החובה לרכב החדש ואל תסמכו על ביטוח המוכר, מצאו מוסך אמין ובעל ניסיון בטיפול ברכב שרכשתם (ניתן להיעזר בהמלצות באתר האינטרנט "מוסך טוב") והכי חשוב ? סעו בזהירות.



אתר האינטרנט מוסך טוב משמש כמרכז מידע צרכני הגדול בישראל וכולל אינדקס של אלפי מוסכים, המלצות ודירוגים, יעוץ משפטי וטכני, קופונים וכן לוח רכב נוח ומתקדם לרכבים פרטיים בלבד.


מקור המאמר: http://www.articles.co.il